Proč? Protože každá kniha je nový svět...

„Ten, kdo čte, žije s každou další knihou život navíc. Kdo nečte, má jen ten svůj.“ (Oscar Wilde)

Vítám vás na svém novém blogu zaměřeném na knihy. Založila jsem ho, protože knihy pro mě nejsou jen zábava, jsou vášeň, nebo možná životní potřeba, stejně jako spánek, nebo jídlo. Jsou potrava pro duši. 
Dlouho jsem sledovala české i zahraniční booktubery a blogery, až jsem si nakonec řekla, že se chci ke svým oblíbeným knihám také vyjádřit a podělit se o své dojmy. Protože když člověk přečte dobrou knihu, nejraději by mluvil jen a jen o ní, což vaše okolí může brzy omrzet.  A tak jsem si nejdřív založila instagram (@alee_bookworm), ale po chvíli jsem zjistila, že omezená délka textu na instagramu nestačí na mé občas až grafomanské výlevy. Porot vnikl tento blog. Já nejsem zase tak rychlý čtenář, abych přečetla 100 knih za rok. Vlastně moje reading challenge na letošek je 25 knih. Už teď vím, že jsem se trochu podcenila a že to pravděpodobně bude víc a mohla by tu přibýt cca jedna recenze za týden. Ale jelikož dost často čtu hodně tlusté bichle, tak to nechci úplně slibovat. Každopádně se o to budu snažit.
Proč vlastně čtu? Protože kniha je jeden z mála prostředků, který je schopen zprostředkovat vám tak komplexní zážitek. Když začnete číst, je to jako byste navštívili úplně nový svět, do kterého můžete kdykoliv nakouknout, v případě potřeby ho zavřít a vzít si ho s sebou to tašky. Takový minivesmír sbalený na cesty.
A proč čtu z valné většiny sci-fi a fantasy příběhy? Protože když si můžete vybrat z tisíce světů, kam se podívat a kde něco prožít, proč se držet při zemi něčeho všedního? Zvlášť pak, když existuje tolik příběhů odehrávajících se v tak zajímavých a kouzelných světech, často úplně odlišných od toho našeho. Nemůžu říct, že bych se tím snažila nějak utíkat z reality nebo něco takového, ale když čtu knihu, chci zážitek se vším všudy. A u knih, kde autor musí zapojit fantazii natolik, aby vytvořil celý fungující svět, se teprve projeví jeho nadání a um, který si pak jako čtenář vychutnávám. 
Pokud jste dočetli až sem, tak vám děkuji a doufám, že se na tomto blogu ještě někdy zastavíte. Kromě recenzí tu budou občas i nějaké články s knihomolskou tematikou a pokud by se mi podařilo dostat i na nějakou akci, tak bych ráda udělal i reportáž, ale to je zatím jen ve hvězdách ;)

Vaše, 
Alee

Žádné komentáře:

Okomentovat