Lhář 2,5 - Machinomania - Jakub Ćwiek

Velký rozruch v centru Tokia! Loki, využívaný anděly za mizernou mzdu k prostým úkolům, které ho příliš nezajímají, má konečně příležitost roztáhnout křídla. Co se ale stane, když se Lháři postaví bůh, který lépe než kdokoli před ním ví, jak využít… techniku budoucnosti? A to v obrovském měřítku!
Úplně nové příběhy o Lokim skvěle zaplňují mezery v jeho dosavadním životopisu. Zjistěte, co dělal Lhář, zatímco vy jste byli přesvědčeni, že odpočíval na pláži s drinkem v ruce.
Jakub Ćwiek se v Machinomanii vrací k osvědčené formě povídek, které jsou dějově umístěny hned za druhým dílem série Lhář.
České vydání knihy je exkluzivně doplněno povídkou Jmenuji se Mike.

Loki je zpátky! Jsem vážně ráda, že Triton vydal i doplňkové povídky ke Lhářovské sérii, i když trochu opožděně. Lhář je taková moje guilty pleasure, která nemusí dávat smysl, ale je to především sranda. A to musím říct, že většinou nemám ráda knihy, kde je vtip a atmosféra na prvním místě, jenže Loki je prostě Loki.

Loki, neboli lhář a severský bůh klamu je takový sympatický prevít, kterému musíte fandit, i když je to proti všem vašim morálním zásadám. A následně se pak radujete, když tahá svoje esa z rukávu a všechny nakonec přechčije. Ono hodně o jeho charakteru a o knize samotné vypovídá její obálka. Ano. Celkem všeříkající. A příběh samotný (této knihy i původní série) je jednoduše drzý, nevhodný, sprostý, ale pokud máte trochu černý a zvrácený smysl pro humor, rozhodně vám sedne. Ovšem doporučuji nejdřív přečíst celou původní sérii, protože tyto povídky staví na jejích základech, i když chronologicky se odehrávají někde uprostřed.
V této knize najdete tři povídky a jednu novelu. Přičemž povídky jsou opravdu krátké, celkem úderné, ale nic moc do celkového příběhu nepřinesou. Jen se u nich zasmějete, zvlášť povídka Dohazovač mě dost pobavila, i když je to drsný příběh (ale to jsou vlastně všechny). Novela Machinomania, podle které je celá kniha pojmenovaná, je velmi svižná a přivede zpět naše oblíbené postavy jako Bakchus, Eros, Jenny nebo archanděl Gabriel a samozřejmě Michael. Také trochu prohloubí naše povědomí o tom, jak Loki funguje jakožto Micaelova "holka pro všechno" (uklidí, odpráskne, zařídí, pochytá...). 
Přiznám se, že když se nad tím vším zamyslím, tak uznávám, že je to prostě hrozná blbost. Svět, který Jakub Ćwiek vytvořil má spoustu děr, není tak moc detailně promyšlený a není dobré při čtení moc používat logiku. Ale pokud chcete jízdu a výplach mozku plnou černého humoru, kultovních narážek a easter eggs na všechno možné, tak Lhář je kniha pro vás (ale nejdřív to vážně chce přečíst původní sérii ;)...ale ta je stejně praštěná a vtipná jako tohle).
Kniha mě několikrát vážně rozesmála a přinutila mě předčítat oblíbené pasáže každému, kdo byl na blízku. Také jsem ocenila všechny více či méně skryté narážky a věřím, že jsem ani neodhalila všechny. Ale pro představu tady mám ty hlavní: Godzilla, Hobit a hádanky ve tmě, 47 róninů, Marvel, Hvězdné války, Gordon Ramsay (a jiné osobnosti) a co mě teda fakt pobavilo, tak v knize vystupuje Tom Hiddleston. Není to tam úplně přímo řečeno, ale já věřím, že jsem z náznaků pochopila, že je to on. Schválně, hledejte ;)

65%

Konečné hodnocení: Vypněte mozek a prostě si to užívejte ;)

Série: Lhář
Originální název: Klamca 2,5 - Machinomachia
Autor: Jakub Ćwiek
Překlad: Robert Pilch
Rok vydání: 2017
Rok vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Triton
Počet stran: 176

Žádné komentáře:

Okomentovat