Dubnový Wrap Up - 2018

Duben byl opravdu čtenářsky výživný. Přečetla jsem osm knih, což je na mé poměry opravdu hodně. Dohnala jsem nějaké resty, které na mě v knihovničce čekaly na přečtení už delší dobu. Také jsem přečetla pár skvělých a čtenářsky prověřených knih, knihu od české autorky a téměř na konec měsíce jsem si nechala jednu žhavou novinku.
Jak už u mě bývá zvykem, všechny přečtené knihy nějakým způsobem zapadají do vědecko-fantastického žánru, některé víc, některé méně. Jsem asi zřejmě nepoučitelná a realita mě prostě ve fiktivních příbězích moc nebere :)
Pokud jste některou z knih četli, budu ráda, když mi napíšete tady nebo na instagramu do komentářů, jak se vám líbila. Recenze na všechny přečtené knihy najdete samozřejmě tady na blogu.




První přečtenou knihou byl v dubnu Drak Jeho Veličenstva od Naomi Novik. Bylo to takové milé vyprávění z alternativní historie, kde se ocitáme v Británii v době Napoleonských válek. Jediným rozdílem oproti tomu, co asi znáte ze školy je fakt, že v této knize má britská armáda k dispozici vlastní dračí letectvo. Tuto knihu bych doporučila spíš mladším čtenářům, ale jsem si jistá, že potěší milovníky draků všeho věku. Je to moc milá knížka, která mě osobně neuchvátila ani tak svým příběhem, ale spíš svou atmosférou.


Loki je zpátky a opět díky polskému autorovi Jakubu Ćwiekovi a jeho souboru dvou povídek a jedné novely, které doplňují čtyřdílnou sérii Lhář. Tato kniha nedosahuje úplně kvalit samotné původní série, ale pokud máte Lháře rádi a oceníte trochu drsného a sarkastického humoru, tak vám tahle jednohubka udělá radost tak, jako mně.



Oceán na konci uličky je moje první setkání se samostatnou tvorbou tohoto proslulého britského autora. Velmi jsem ocenila originalitu a atmosféru příběhu, ale jinak mě tato kniha příliš nenadchla a nějak jsem nepochytila smysl celého vyprávění. Pokud bych jí měla někam zařadit a doporučit dalším čtenářům, tak bych ji označila jako krátký horor pro děti.


Jiskra v popelu a Plamen v temnotě jsou první dva díly vznikající série autorky Sabay Tahir. Tato série mě uchvátila. Je to téměř klasická fantasy, ale z originálního temného prostředí s lehce orientálním nádechem. První díl mě navnadil, druhý díl byl naprostá pecka, ještě lepší, než ten první. Zápletka se začíná zamotávat, naši hrdinové jsou v nezáviděníhodné situaci a já se nemůžu dočkat dalšího dílu. Pokud hledáte fantasy, která má všechno a vyždímá z vás emoce, tak rozhodně doporučuji tuto sérii.


Naslouchač od české autorky Petry Stehlíkové pro mě byl rozhodně překvapením měsíce. Já jsem věděla, že tato série bude skvělá, originální a úžasná ve všech směrech, jak už jsem nějakou dobu slýchala všude kolem...ale i tak mě překvapilo, jak moc se mi to líbilo. Tato kniha má trošku pomalejší rozjezd, kdy se seznamujete s poměrně složitým, temným a hodně drsným světem, ve kterém naše mladičká hrdinka žije. Ale po té, co se díky svému nadání vydá na cesty s elitní skupinou válečníků jako jejich brusič, dostaneme se spolu s ní na nebezpečnou cestu plnou nástrah, nebezpečí a tajemství, která musí být odhalena. Co mě na tom všem bavilo nejvíc bylo, že se hlavní hrdinka celou dobu musí vydávat za chlapce. Jelikož už v této době mám přečtený i druhý díl, který je snad ještě lepší, tak si tu dovolím apelovat na všechny milovníky fantasy a sci-fi literatury, aby si tuto sérii přečetli. Momentálně autorka pracuje na třetím díle a bylo by škoda, kdyby měl být i dílem posledním, protože tato série má ještě obrovský potenciál.


Smrtka od Neala Shustermana - dubnová novinka, která proletěla knihomolským světem jako lavina, všichni ji opěvují a vyzdvihují téměř jako zázrak. Já se musím přiznat, že jsem z této knihy tak nadšená nebyla. Ano, je dobře napsaná a má zajímavý nápad, ale byl pro mě příliš nevěrohodně zpracovaný a plný nelogičností, které mi při čtení dost vadily. Kniha má i trochu filozofičtejší přesah, který byl zajímavý, ale příběh samotný byl do námětu tak uměle naroubovaný, až mi chvílemi přišlo, že se některé věci dějí jen proto, že to tak autor chce, aniž by to v kontextu daného světa dávalo větší smysl. Docela mě to mrzí, protože jsem od této knihy měla velká očekávání, ale za mě to byla průměrná young adult, která se všemožně snaží čtenáře šokovat.



Někde mezi všemi těmi příběhy jsem vytáhla z knihovny tuto malou nenápadnou knížečku. Malá historie draků je takovým shrnutím všech historických pramenů, mytologií a bájí, které nám dávají obraz o tom, jak fenomén draků vznikal, co vše představoval v průběhu dějin i v různých kulturách. Na tuto knížečku jsem nepsala recenzi, ale jelikož je vážně kraťoučká, krásně zpracovaná a plná obrázků, zhltla jsem ji během jednoho večera ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat