Temnější tvář magie - Victoria Schwab

Kell je jedním z posledních Cestovatelů, výjimečných mágů, kteří dokážou cestovat mezi paralelními světy. Oficiálně je Rudým Cestovatelem, velvyslancem a adoptovaným princem Rudého Londýna, který vyřizuje každý měsíc korespondenci mezi vládci jednotlivých Londýnů. Neoficiálně je pašerákem využívajícím těch, kteří jsou ochotní zaplatit i za pouhé zahlédnutí světa, do kterého se nikdy nepodívají. Tenhle nebezpečný koníček mu však vynese obvinění z velezrady. Při útěku do Šedého Londýna se zaplete s Delilou Bardovou, zlodějkou s opravdu velkými ambicemi. Okrade ho, zachrání před nebezpečným nepřítelem a využije ho na cestě za svým „pořádným dobrodružstvím“. Jenže nebezpečná magie je začne dohánět a zrada číhá na každém rohu. Aby zachránili všechny světy, budou muset Kell a Lila v první řadě zůstat naživu – a to může být o dost obtížnější, než se zdá.

Tato kniha mě nejprve zaujala svým názvem, který ve mně probudil zvědavost. Hned na to mě naprosto okouzlila obálka. Ale kdybych na ni narazila jen tak v knihkupectví a přečetla si anotaci, tak bych asi byla trochu naštvaná, protože anotace vyzradí asi tak prvních sto stran knihy. Což je škoda a asi právě odtud pramení stížnosti, které jsem k této knize zaregistrovala, že se na prvních sto stranách nic neděje. Ono se tam toho děje spousta, jen čtenáře už to většinou nepřekvapí. Naštěstí já jsem dala na dobré doporučení a anotaci jsem radši vůbec nečetla, a tak jsem se ponořila do úplně neznámého příběhu. A dobře jsem udělala.
Je pravda, že začátek může některým nedočkavcům připadat méně záživný, ale začátek každé lepší série musí být postavený na dobrých základech. Čtenář musí alespoň zevrubně poznat reálie daného světa a hlavní postavy, aby si pak samotný příběh lépe užil. Já s rozjezdem například u této knihy problém neměla. Naopak mi děj příjemně odsýpal, pořád se něco dělo, i když to třeba zrovna nebyla nějaká akční scéna, tak oba hlavní hrdinové měli stále co nového objevovat a zažívat.
Co mě potěšilo hned od začátku, je styl vypravování. Není to totiž prachsprostý popis děje, jaký tohoto žánru je celkem běžný, ale autorka používá dost expresivní a barvitý styl, který útočí na smysly a v podstatě zprostředkovává vjemy. Kniha je pak o to víc živější a čtenář tak nemá problém se vžít do popisované situace. 
Co se hrdinů týče, tak jsem tady hodně ocenila, že děj není příliš postavený na nějakém románku mezi nimi a i když se tam možná do budoucna něco rýsuje, v tomto dílu jsou to spíš parťáci. Ono totiž na nějaké výlevy emocí a rýpání se v pocitech není čas, protože děj je (co se časového období týče) nahuštěný do několika dnů, kdy hlavní hrdinové jsou v podstatě pořád vystavěni nějakému nebezpečí. Ale i přesto se mi interakce mezi nimi moc líbila a doufám, že se to nezvrhne v nějakou extrémní romanťárnu. Tady je prostě děj na prvním místě a tak by to podle mě mělo u fantasy být.
Kell jakožto hlavní hrdina funguje skvěle, jelikož je to velmi silný mág, tak si je svými schopnostmi poměrně jistý, a tak je hezké sledovat, jak začne zjišťovat, že není tak nedotknutelný, jak si myslel. Jak si musí zvyknout na myšlenku, že i jemu může jít o život a že je na něm, aby nasadil krk pro vyšší dobro. Zároveň se mi líbila jeho tendence přiklánět se stále víc k té "temné magii" a je trochu škoda, že si asi autorka nedovolí obrátit hlavního hrdinu v záporáka, protože tady si to o to samo říká. Uvidíme. Lila jakožto druhá hlavní hrdinka se mi líbila jako protiváha Kellově trochu arogantní, zhýčkané, ale dobrácké povaze. Lila je drsná, praktická a zvyklá přežít za každou cenu. Hlavní postavy jsou dle mého názoru vážně dobře zvolené, sympatické, zajímavé...sice mohli být trochu starší, ale budiž, aspoň jim není šestnáct.
Jsem vážně zvědavá, kam se tato série bude ubírat, protože první díl může být i jako standalone. Ale vzhledem k tomu, že tato kniha patří určitě mezi ty lepší fantasy, které jsem četla, a autorce dalo takovou práci nám v prvním dílu vysvětlit celý složitý systém magie, který vymyslela, tak si určitě další díly nenechám ujít. Navíc, v knihovně vypadají fantasticky ;)

85%

Konečné hodnocení: Originální, velmi dobře napsané, možná trošku pomalejší rozjezd, ale o to epičtější dojezd. Moc se mi líbí autorčin styl vypravování, stejně jako její hlavní hrdinové, takže se můžu prohlásit za fanouška této série ;)

Série: Tvář magie
Originální název: A darker shade of magic
Autor: Victoria Schwab
Překlad: Lukáš Houdek
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 338

Žádné komentáře:

Okomentovat