Listopadový Wrap Up - 2018

Zhruba za týden odevzdávám diplomku, takže si asi dovedete představit, jak to u mě momentálně vypadá. Teď do toho Vánoce a k učení na státnice jsem se ještě nedostala. Každopádně jsem přečetla za listopad šest knih. Nutno podotknout, že převážně jsem četla ve vlaku a navíc je to dost nenáročná literatura. Všechno fantasy, samozřejmě. Říkám si, že bych měla zkusit prozkoumat nová území literatury a zkusit i jiné žánry. Ale bohužel jsem nenapravitelný nerd a v žánrech mimo sci-fi a fantasy se vůbec nevyznám. Navíc momentálně ani nemám čas to moc zkoumat, a tak se držím uvnitř své komfortní zóny. Ale už vidím světlo na konci tunelu. A od února (po státnicích) už budu zpět v normálním civilním životě mezi ostatními smrtelníky, takže budu mít čas probrat se naší čtenářskou komunitou a nachytat inspiraci. Ale pokud máte už teď nějaké tipy na knížky, které bych si měla určitě přečíst, tak sem s nimi ;)
Recenze na všechny knihy najdete zde na blogu nebo ve zkrácené verzi na instagramu.



Tohle krásné ilustrované vydání dostal můj přítel k narozeninám. Nutno podotknout, že to byl tak trochu dárek i pro mě, protože jsem mu to okamžitě zabavila a přečetla. Harryho Pottera mám ráda. Nejsem úplně skalní fanoušek, ale má pro mě své kouzlo, takže si ho s chutí přečtu po nějaké době znovu. Zvlášť na podzim má člověk takovou melancholickou náladu a chce si přečíst něco, co zaručeně potěší za jakýchkoliv okolností. Na tuto knihu jsem nepsala recenzi, protože Harryho Pottera každý dobře zná. Ale momentálně čtu druhý díl a plánuji, že přelouskám všechny, napíšu nějaký shrnující článek pro všech sedm knih. 


Závěrečná díl téhle dospělejší  čarodějné trilogie mě vážně překvapil. Vlastně celá série byla velkým překvapením a musím říct, že příjemným. Je škoda, že jsem s jejím přečtením tak váhala, protože první díl se mi válel v knihovně asi dva roky. Příběhově není tato série zas tak výjimečná, ale zajímavé je tu spíš její pojetí. Od stylu vyprávění až po určitou syrovost. Hlavní hrdina s každým dílem ztrácí veškeré iluze a není tak zrovna nejtypičtějším prototypem hlavní postavy ve fantasy pro mladé čtenáře. Působí tím ale mnohem realističtěji. Tuto sérii mohu vřele doporučit. 


Lirael a Abhorsenka jsou pokračováním skvělé fantasy Sabriel, která je jednou z mých nejoblíbenějších fantasy knih vůbec. Sabriel může fungovat i jako samostatná kniha, ale další dva díly jsou jeden provázaný příběh volně navazující na první knihu. Máme tu i zcela nové postavy, ale setkáme se i se starými známými, což fanoušky Sabriel jistě potěší. Toto pokračování dle mého názoru není tak dobré jako první díl, ale stále s jedná o kvalitní dobrodružnou fantasy, která nabízí čtenáři širší pohled na Nixův neuvěřitelně originální svět a mytologii.


Na mnohá doporučení jsem se vrhla do čtení série Letopisy pozůstalých, přiznám se, že s jistými obavami. Obálky i názvy knih mě od čtení dost odrazovaly. Po přečtení dvou dílů z trilogie musím říct, že mě knihy sice překvapily, protože nejde úplně o čistou romantiku. Autorka se tu snaží zapojit mytologii, politiku a vytvořit barvitý ale temný svět. Hlavní hrdinka také není úplně hloupá, což čtení dost zpříjemňuje. Přesto je to spíš spotřební čtení. Chvílemi dost naivní, děj je poměrně řídký a některé postavy nejsou příliš propracované (což u young adult asi není prioritou, ale je to celkem škoda). Takže asi se to nestane mou oblíbenou sérií, ale mladším čtenářům to jako odpočinkové čtení poslouží dobře.


Žádné komentáře:

Okomentovat