Květnový Wrap Up - 2018

Je to tady, květen je za námi. Tento měsíc byl opravdu výživný. Jednak jsem dělala státnice z magisterské angličtiny a měla prezentaci na konferenci genetických oborů na naší škole, zároveň je to ale měsíc, kdy se toho z nějakého důvodu děje nejvíc. Například Svět knihy. Výborná akce. Účastnila jsem se jí poprvé, takže jsem měla občas problém vychytat a stíhat vše, co jsem chtěla vidět. Ale nezapomněla jsem se alespoň stavit na Humbook stage na panel Blogeři vs. Redaktoři a na panel s Autory, oboje bylo naprosto skvělé a musím říct, že jsem se vážně bavila :)
Na Světe knihy jsem také nakoupila pár knížek (vážně jen pár, protože jsem je následně musela odtáhnout ještě do Plzně), z čehož jsem dvě rovnou přečetla. Jednu rovnou v autobuse na cestě zpět. Dvě mě čekají v červnu. Ale myslím, že šest knih je v tak nabitém měsíci na mě slušný výkon, zvlášť když pět z nich má 400 a víc stránek. Recenze na všechny knihy už visí zde na blogu a tady je krátké shrnutí.




Temnější tvář magie a Setkání stínů jsou knihy, které jsem dostala k narozeninám minulý měsíc a naprosto mě uchvátily. A to nejen svým vzezřením, ale především světem ,ve kterém se příběh odehrává. On totiž příběh samotný není moc složitý, ale celý svět je skvěle zpracovaný, magický a já bych se tam bez váhání ihned odstěhovala. Všechny postavy jsou mi neskutečně sedly a navíc (což mi udělalo největší radost) jsou ve druhém díle piráti. Ne, že bych této knize neměla absolutně co vytknout, ale pokud chcete originální fantasy, kterou si budete chtít číst už jen pro tu atmosféru a skvělé postavy, tak rozhodně doporučuji. Victoria Schwab je skutečně jedním ze současných mistrů fantasy literatury.




Faja - druhý díl ze série Naslouchač. Tato série mě naprosto pohltila. Stejně jako u předchozí Tváře magie bych tuto sérii mohla číst do nekonečna, ať už by se tam dělo cokoliv. Miluji ty postavy a chci s nimi prostě strávit co možná nejvíce času. Tato série je skutečně výjimečná, originální a já jsem pyšná, že pochází z pera české autorky. Vážně doufám, že nakladatelství Host podpoří vydání dalších dílů, protože by byla škoda utnout tuto sérii jako trilogii, když má tak neuvěřitelný potenciál.


Renegáti od věhlasné autorky young adult literatury Marissy Meyer je kniha o superhrdinech. Už to mě stačilo, abych po této knize sáhla, protože to je tématika, která mě prostě baví. Je to moje první kniha této autorky, tak jsem byla zvědavá, jak naše seznámení dopadne. Kniha je to zajímavá, milá, ale skutečně to je typická young adult včetně sem tam nějakého klišé. Nemůžu říct, že mě nebavila vůbec, ale ani mě příběh nedokázal vtáhnout natolik, abych byla nadšená. Přišlo mi, že je celý koncept klaďasů a padouchů postavený trošku na vratkých základech, ale víc se můžete dočíst přímo v recenzi, kde vše rozebírám podrobněji. Nicméně druhý díl si určitě přečtu.


Illumiae, další youg adult, tentokrát ze žánru sci-fi. Musím říct, že mě tato kniha opravdu potěšila a překvapila. Byla jsem trochu skeptická ke způsobu vypravování, ale nakonec mi to skutečně sedlo. Čtenáři to zprostředkuje úplně jiný úhel pohledu a byl to vážně zajímavý čtenářský zážitek. Navíc na mě dýchla atmosféra starých hororových a sci-fi filmů a seriálů, takže jsem úplně vrněla blahem. Trošku mě ze začátku vytáčela celá ta romantická linka, ale alespoň měla své opodstatnění a byla to celkem sranda. 



Poslední knihou, kterou jsem přečetla, je novela napsaná podle scénáře sedmé epizody Star Wars - Síla se probouzí. Já jakožto velký fanoušek Star Wars, jsem vždycky chtěla zkusit nějakou knihu z tohoto univerza. A tak, když jsem na Světě knihy hledala něco do autobusu na cestu zpátky, sáhla jsem právě po této útlé knížečce. Musím říct, že jsem celkem spokojená. Neměla jsem příliš velká očekávání, ale kniha mě bavila a dodala filmu úplně nový rozměr. Pro to, aby si člověk tuto knihu užil, je asi potřeba trošku se ve světě Star Wars vyznat, protože je tam spousta názvů a narážek, které jinak nepochopíte. V knize také příliš nevyniknou akční vesmírné bitvy, naštěstí to bylo tak šikovně zaonačené, že se příběh soustředil spíš na postavy než na akci. Takže jsem spokojená a určitě se nebudu zdráhat po nějaké další Star Warsovské knize sáhnout.

Žádné komentáře:

Okomentovat