Prohnilé město - Leigh Bardugo

Kazu Brekkerovi a jeho lidem se podařil nevídaný kousek, za který měli přislíbenou tučnou odměnu. Jenže místo toho, aby se o ni rozdělili, čekala na ně zrada. Proto musí napnout všechny své síly, aby získali to, co jim patří. V temných ulicích zkorumpovaného Ketterdamu se mezitím schyluje k válce. Nebezpečná smrtící droga jurda parem se tu stává předmětem boje o moc. Obstojí Kazova prohnanost proti nepřátelům a zůstanou mu jeho lidé vůbec věrni?

Druhá číst této série, která si mě získala už od prvních několika stránek, se rozhodně vyrovná a možná i předčí díl první. Tato recenze nebude moc dlouhá, protože bych akorát znovu opakovala to, co už bylo napsáno v recenzi na Šest vran. Upřímně mě trochu mrzí, že druhá série, kterou autorka napsala, je tak kritizovaná, protože bych po této duologii sáhla po nějaké další její knížce. Ale vzhledem k ohlasům a tomu, co jsem četla v recenzích, vím, že Grišu číst nebudu. Chci mít Leigh Bardugo zafixovanou jako autorku skvělého příběhu z prostředí Ketterdamských gangů a ne jako autorku tuctového fantasy.

Druhá část příběhu se odehrává převážně v Ketterdamu, opět se odehrává během několika málo dnů a jde tu hlavně o pomstu a získání toho, co bylo slíbeno a následně porušeno. Našich šest hlavních hrdinů si tu zažije své, každý musí čelit svým vlastním strašákům a výzvám a nikdo z toho nevyjde stejný, jako byl na začátku. Opět musím říct, že mi styl vyprávění a celé to prolínání minulosti a přítomnosti velmi vyhovovalo. Děj je postavený na postavách a jejich vývoji, ale nechybí ani akce a děj plný intrik a spřádání složitých plánů. Chvílemi to bylo až nervy drásající a tak to má být.
Já mám prostě ráda tyhle typy příběhů, kde nesledujeme bezúhonné hrdiny s čistým morálním štítem. Hrdinové tohoto příběhu jsou velmi pestří, v rámci možností barvitě popsaní, každý měl svou osobnost a já si nedokážu představit, jak tohle všechno (spolu s těmi složitostmi kolem děje) mohla autorka ukočírovat. Takže za postavy všechny palce nahoru. Jediné, co mi vadlo, byl jejich věk, protože parta v podstatě ještě dětí prostě nemůže mít tolik zkušeností, aby tohle všechno dala dohromady. Ale to už jsem psala v předešlé recenzi a stejně jsem si všechny postavy představovala starší.
Co se týče děje, tak kdybych byla hodně velký rýpal, tak bych se asi pozastavovala nad tím, že občas to bylo trochu přitažené za vlasy. Působilo až neuvěřitelně, co všechno dokáže Kaz předvídat a vyřešit. Ale odsýpá to, baví to, konec byl na můj vkus trochu uspěchaný, zvlášť překvapivý osud jedné z postav by si zasloužil asi něco trochu obsáhlejšího (žádné spoilery, nebojte se). Ale to je asi otázka vkusu. V podstatě jsem spokojená a na konci jsem měla až dětinskou radost, když do sebe začala kolečka zapadat.
Nevím, co dál bych napsala, vážně se mi to moc líbilo a myslím, že je to velmi dobrá fantasy, která by měla vzhledem k tématice padouchů být v knihkupectvích zařazená do fantasy a sci-fi a ne do literatury pro mládež, jak často bývá. Také jsem ráda, že autorka udělala jen dvoudílnou sérii, udržela tak tempo příběhu a vyhnula se zbytečnému natahování. Takže...přečtěte si to ;)

90%


Série: Šest vran
Originální název: Crooked kingdom
Autor: Leigh Bardugo
Překlad: Julie Žemlová
Rok vydání: 2018
Rok vydání originálu: 2016
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 423

Žádné komentáře:

Okomentovat