Červnový Wrap Up - 2018


Je tu další shrnutí přečtených knížek, tentokrát za červen. Červen byl docela divoký měsíc. Byla jsem na plzeňském Metalfestu, také jsem dělala státnice z angličtiny a semestrové zkoušky. Do toho všeho je venku tak krásně a člověk nechce sedět pořád zavřený doma. Přesto se mi nějak podařilo přečíst pět knih, na všechny tyto knihy napsat recenze, které najdete tady na blogu. 
Upřímně, tento měsíc byl na knížky skvělý. Bylo to samé fantasy a nemůžu říct, že by mě nějaká kniha vůbec nebavila nebo zklamala. Naopak jsem byla příjemně překvapená. Také se mi podařilo přečíst pár restů, které mi leží v knihovně už nějaký ten pátek, pak tu máme jednu žhavou novinku a také velmi populární duologii. Ano, může se zdát, že byl můj výběr knih trochu monotematický, protože jde o samé fantasy, ale člověk znalý tohoto žánru mi potvrdí, že je to žánr velmi rozvětvený a pestrobarevný a každá z těchto knih do něj svou originalitou jen přispívá.


Asi nejznámější z mých červnových knih je tato duologie od Leigh Bardugo. Šest vran a Prohnilé město jsou vážně velmi čtivé, originální, a nádherné knížky s úžasnou atmosférou. Velmi jsem si čtení těchto knih užívala a smekám před autorkou, která tento příběh a všechny ty barvité postavy vymyslela. Neříkám, že je tato série dokonalá a nemá žádné mouchy, ale to jsou stejně jen detaily a  klady jednoznačně naprosto převažují. Takže pokud chcete originální fantasy, kde se hlavní hrdinové nejsou zrovna na straně zákona, rozhodně vám Šest vran doporučuji ;)
(Čteno bez předchozí znalosti série Griša a neměla jsem žádný problém.)


Z kouře a kamene je novinka z hlavy mladé české autorky, která s tímto příběhem vyhrála soutěž Hvězdy inkoustu. Kniha je opět velmi originální s propracovaným světem a zajímavými mladými hrdiny. Je až neuvěřitelné, že se to poměrně malého počtu stránek vtěsnalo vysvětlení celého magického světa, prozkoumání historie hlavních postav a ještě zbylo místo na nějaký děj. Pravda, není složitý a působí trošku jako úvodní díl k delší sérii, ale i tak si myslím, že dokáže zaujmout. Knihu bych doporučila spíš mladším čtenářům a doufám, že o Šerosvětě neslyšíme naposledy.



Psí zima z pera české autorky je kniha navazující na sérii povídek o zaklínačce Lotě. Tentokrát se jedná o celistvý příběh. Mnozí možná větří nějakou podobnost se Zaklínačem od A. Sapkowskeho, ale kromě výskytu zaklínačů a drsného středověkého světa tu mnoho podobností nenajdeme. Jedná se o klasickou fantasy, která je ovšem trochu drsněji a velmi naturalisticky pojatá, takže kvůli drastickým scénám a sexu pomalu na každé druhé stránce bych ji asi nedoporučovala mladším čtenářům. V recenzi jsem kritizovala příliš řídký příběh, ale ti z vás, kdo máte rádi pořádnou řežbu, černý humor a nejste příliš romantici, si tuto knihu rozhodně užijete.


Nakonec tu máme jednu klasiku z pera proslulého Neila Gaimana. Kdo neviděl Hvězdný prach jako film, dělá velkou chybu, kterou musí co nejdřív napravit. Kdo nečetl knihu, nejspíš zas o tolik nepřišel. Není špatná, je to prostě pohádka pro dospělé, ale vadil mi příliš uspěchaný konec, kde všechny krásně rozjeté linie příběhu tak nějak vyšuměly do ztracena. Takže bylo to roztomilé, ale za mě je v tomto případě lepší film, který zachovává všechno dobré z knihy a navíc přidává to, co v knize chybělo.



Žádné komentáře:

Okomentovat