Červencový Wrap Up - 2018

Myslela jsem si, že s létem přijde i víc času na čtení, válení se na dece s knížkou a relaxování. No, asi jsem se trochu v těch vyhlídkách unáhlila. Jelikož díky práce na diplomce trávím spoustu času v laborce, pak chce člověk stíhat třeba i brigády, sociální život a navíc se třeba i někam podívat, tak se stalo, že jsem za červen přečetla jen čtyři knihy. Nutno podotknout, že to je hlavně díky cestám vlakem. Zároveň bych ráda podotkla, že Landii jsem četla 14 dní, protože to bylo neskutečné utrpení. Nebýt toho, asi bych stihla přečíst i víc knih, ale tohle mě neskutečně zdrželo a kdo četl recenzi, tak ví  proč. Ale pojďme se na jednotlivé knihy podívat...





Landie - Čtyři poutníci je kniha o více než 500 stránkách velmi hustého textu, kterou si Jakub Trpiš vydal díky crowfoundingovému projektu. O vydávání knih touto metodou a obcházení tradičních nakladatelství se dá hodně namluvit a asi nejpodrobněji toto téma vystihl tento článek Míly Lince, se kterým se nedá jinak než souhlasit. Landie je na první pohled krásná kniha, pokud hledáte ohlasy na databázi knih, na facebooku nebo i jinde, převažuje samá chvála. Bohužel po větším hledání začnete mít podezření, že těch několik negativních ohlasů, které se dají najít, jsou dost opodstatněné. A naopak, že ty pozitivní zavání spíš vykonstruovanou reklamou, aby se alespoň něco prodalo. Tahle kniha je od základu naprosto nezvládnutá a zatraceně by potřebovala práci redaktora a rozsáhlejší úpravy. Přestože prvotní idea je asi dobrá a vytvořený svět (pokud by byl dobře zpracován) by mohl být zajímavý, čtenářský zážitek je to dost úmorný. Zvlášť pokud se zakousnete jako já a řeknete si, že nemůžete psát recenzi na něco, co poctivě nedočtete až do konce. Ale více najdete v recenzi, která je velmi podrobná a obohacená i o mé biologické poznámky :)


Konečně jsem se tento měsíc dostala k Nikdykde od Neila Gaimana. Od tohoto autora už jsem pár knih přečetla, ale i když se mi v podstatě líbily, nikdy jsem nechápala autorovu obrovskou popularitu, protože mi jeho knihy nepřišly nějak výjimečné. Ale Nikdykde vážně předčilo veškerá má očekávání. Je to originální, svižné, vtipné a veskrze britské. Myslím, že můžu říct, že si mě tím Gaiman naprosto získal.

A do třetice tu mám něco především pro mladší čtenáře, ale určitě tato série potěší i čtenáře starší, kteří hledají kvalitní young adult oddechovku. Victoria Schwab opět potvrdila, že je mistrem slova, že umí napsat zajímavý příběh, který i v už tak přeplněném žánru, jako je distopická fantasy, dokáže napsat příběh, který je nápaditý, zajímavý a bez výrazných klišé. Čte se to vážně dobře a rychle, takže pokud hledáte lehké čtení na léto, určitě mohu tuto sérii (duologii) doporučit ;)



Žádné komentáře:

Okomentovat