Selekce - Kiera Cass

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.

Tuhle knížku jsem ukradla ségře, protože se tvářila jako něco odpočinkového. Zhltla jsem jí za chviličku a dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Na rovinu, nečekejte VŮBEC nic složitého. Zároveň nechť se mužské čtenářstvo a dámská část čtenářstva, která nemůže vystát knihy s vyloženě dívčí tématikou, drží od této knihy dál.
Já si normálně potrpím spíš na klasičtější fantasy nebo sci-fi a vyloženě romantické knížky, navíc young adult, se u mě prakticky nevyskytují. Ale nastanou chvíle, kdy člověk prostě potřebuje vypnout a ta slečna na obálce má vážně hezké šaty, takže si asi budu muset tuhle sérii pořídit do knihovny pro případy nouze.
Takže ano, je to romantické, naprosto předvídatelné, bez nějakých velkých zvratů a samozřejmě nechybí ani milostný trojúhelník (i když kdo by nechtěl prince, když je to takový sympaťák, že?). Zároveň to ale není pitomé, místy vlastně i vtipné a hlavní hrdinka je naštěstí sympatická, což u hlavních hrdinek v daném žánru rozhodně není pravidlem. I když je teda trochu nerozhodná, ale dejme tomu, že je prostě ještě dost mladá.
Kniha je samozřejmě určená spíš dospívajícím dívkám, ale rozhodně poslouží jako kvalitní oddechové čtení všem, kdo ocení kombinaci Hunger games a Amerika hledá topmodelku :) Já se cítila skoro provinile, když jsem s potutelným pohihňáváním četla u snídaně, u  čištění zubů a vůbec kdykoliv byl čas, ale svůj letmý návrat do puberty jsem si užila. Takže tohle bude asi moje malé "guilty pleasure", dávám tomu asi lepší hodnocení, než by mělo objektivně být, a jdu někde sehnat další díl. Protože jsem zatraceně zvědavá, jak to dopadne. Třeba mě tato série ještě překvapí, jelikož je tu stále spousta možností, kam se to může vyvinout. A když ne, nevadí, i tak to bude skvělý relax.

70%

Série: Selekce
Originální název: The Selection
Autor: Kiera Cass
Překlad: Jana Montorio Doležalová
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2012
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 288

Žádné komentáře:

Okomentovat