Wrap Up - Srpen / Září 2018

Je to zvláštní, ale srpen a září utekli tak nějak strašně rychle. Ani jsem to nestačila postřehnout. Tohle léto bylo všeobecně hrozný blázinec, hlavně kvůli praxím a psaní diplomky, a tak jsem se rozhodla, že udělám shrnutí za dva měsíce dohromady. Protože jinak by ten článek byl zoufale prázdný. Nicméně díky tomu se mi nashromáždila celkem zajímavá a rozmanitá hromádka přečtených knih různých žánrů a náročnosti. Máme tu jedno klasické fantasy, jedno steampunkové fantasy, dvě sci-fi knihy ze Star Wars univerza, jednu young adult oddechovku a nakonec zajímavou, vtipnou jednohubku k zamyšlení. Recenze na všechny knihy najdete zde na blogu.




Ztracené hvězdy od Claudie Gray mě mile překvapilo. Nejen, že je to příběh z mého oblíbeného Star Wars univerza, ale také je to taková čtivá young adult pohádka. Takže jde tam především o dva mladé hlavní hrdiny a jakýsi romantický vztah mezi nimi, nicméně prožijeme s nimi celý děj původní filmové trilogie z velmi zajímavého úhlu pohledu a filmům to tak dodává další rozměr. Tohle mi vážně sedlo.



Rogue One film se mi moc líbil, ale knihy psané podle fimů moc nevyhledávám, protože je to většinou nevalná kvalita a dost pokulhává vyprávění. U této knihy jdem ale takový problém neměla. Není to sice výkvět literatury, ale je to čtivé, akční a dovysvětlí to spoustu věcí z děje filmu.


Jediný český autor, kterého jsem za tyto dva měsíce přečetla. Obálka této knihy je nádherná, zajímavý je i nápad, ale nějak mě kniha nepřesvědčila, abych si přečetla další díl. Začátek vypadal slibně, ale ke konci mi to přišlo trochu utahané a potenciál postav dost nevyužitý. Více jsem se rozepsala v recenzi, ale kdo má rád klasické Verneovky, tak tuto knihu ocení, protože má úžasnou atmosféru.



Velká bichle, také mi trvalo čtrnáct dní ji přelouskat, ale stálo to za to. Pro milovníky epických, středověkých fantasy románů je tohle po Hře o trůny téměř povinná četba. Nejvíc mi sedl konec, ten vážně navnadí na další díl, bohužel vůbec netuším, kdy se k němu dostanu. Ale těším se na něj, protože tohle byl neuvěřitelný zážitek (ideální čtení pro dlouhé podzimní/zimní večery ;)


TOHLE je báječná oddechovka. Nepřemýšlet, prostě si to užít. Je to něco jako Hunger games zkřížené s Amerika hledá topmodelku, plus sympatický princ a 35 holek. Sice je to primárně určené pro mladé dospívající slečny, ale já věřím, že tohle si jako jisté guilty pleasure rád přečte kdokoliv (teda kdo oplývá vysokou hladinou estrogenů).


Pokud si občas rádi přečtete i něco k zamyšlení, doporučuji tuto sbírku esejí Carla Cipolly. Obsahuje dvě eseje, které jsou kraťoučké a velmi vtipně a čtivě napsané. První popisuje jak za historický vývoj Evropy může používání koření (zvlášť pepře), druhá pak podává vědecké vysvětlení lidské hlouposti. Obě jsou veskrze originální a stojí za přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat