Star Wars: Ztracené hvězdy - Claudia Gray

Thane Kyrell a Ciena Ree se znají už od dětství a sdílejí spolu lásku k létání. Přijetí na imperiální akademii je pro ně jako splněný sen. Jenže pak do jejich životů brutálně vstoupí galaktická občanská válka.

Poslední dobou jsem se do těch knih s tématikou Star Wars celkem zažrala. Já jsem Star Wars měla vždycky ráda, ale nikdy jsem nebyla takový fanatický fanoušek, který se v tom šťourá horem dolem a nadává na cokoliv, co nebylo v původní trilogii. V podstatě se mi líbí všechny filmy, v každém se najdou nějaké mouchy, ale celkově tohle univerzum, které kombinuje fantasy a sci-fi žánr, prostě zbožňuju. Knihám jsem se do teď nějak vyhýbala, ale teď začínám zjišťovat, že nejsou vůbec špatné. Ztracené hvězdy jsem si pořídila trochu naslepo, protože jsem věděla, že autorka bude letos na Humbooku. Nevěděla jsem, o čem kniha je. A popravdě jsem byla celkem překvapená.
 Je to v podstatě romantická kniha o dvou lidech z jedné okrajové planety galaxie, kteří jsou okolnostmi stále rozdělováni. Můžeme říct, že jsou to takoví sci-fi Romeo a Julie...teoreticky. Jako romantický příběh to celkem dobře funguje, oba hrdinové jsou zajímaví. Občas jsem ale měla pocit, že Ciena (ženská hlavní protagonistka) je už trošku za hranicí uvěřitelnosti v jejím urputném snažení dostát své přísaze Impériu. Ale i tak to, myslím, nějak fungovalo.

                Zároveň je kniha zajímavým shrnutím epizody IV až VI očima dvou obyčejných lidí, kteří jsou ve válce pěšáky a hlavní hrdiny původní trilogie znají  často spíš z doslechu. Je pravda,  že nic nového se tu nedozvíte, ale pro mě bylo mnohem zajímavější vidět Star Wars očima hrdinů této knihy. Protože oni nejsou hlavní hybatelé příběhu jako takového. Možná proto to na mě tolik zapůsobilo. Ve filmech Luke vyhodí do vzduchu Hvězdu smrti a všichni jásají a oslavují, ale v této knize si uvědomíte, kolik v podstatě nevinných lidí tím zabil. Líbilo se mi, že tu rebelové nebyli vykreslení jako univerzální klaďáci, ale spíš jako nutné zlo, které musí porazit ještě vetší zlo. Zároveň musím ocenit autorčin smysl pro detail. Po dočtení jsem schválně zkoukla celou původní trilogii a vážně všechno sedělo. Od Hvězdných destruktorů až po jméno posledního rebela, který se mihl jen v jednom záběru.
                Pokud jste fanoušek Star Wars a rádi čtete romantické příběhy, kniha vám určitě udělá radost. Mě se líbila, ale upřímně bych uvítala trošku méně romantiky a místo toho se třeba dozvědět víc z hlavního příběhu. Nějaké větší napojení na hlavní události nebo nějaké další „easter eggs“ k epizodě VII, kterých tam příliš nebylo (kromě jména planety Jakku a havarovaného Hvězdného destruktoru).  Ale nakonec můžu říct,  že je to dobrá knížka. Čte se jako po másle, je akční a určitě stojí za to.

70%


P.S.: To, že „Ztracené hvězdy“ z titulu knihy jsou vlastně obě zničené Hvězdy smrti, mi došlo až někdy ke konci :D


Série: Star Wars
Originální název: Lost stars
Autor: Claudia Gray
Překlad: Lucie Kosíková
Rok vydání: 2015
Rok vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 480

Žádné komentáře:

Okomentovat