Říjnový Wrap Up - 2018


V říjnu jsem co do počtu knížek byla celkem pilná. Přečetla jsem šest knih. Vesměs to všechno bylo ale velmi odpočinkové čtení. Znáte to, občas je prostě v roce období, kdy člověk rád sáhne po něčem jednoduchém, co potěší a může u toho vypnout. To období mám teď já, jelikož dokončuji diplomku. Abych si zachovala alespoň zbytek zdravého rozumu, uchyluji se během chvil odpočinku ke knížkám. Takže máme tu dvě velmi populární série, z každé po dvou knihách. Dále tu máme fantasy youngadult novinku, která se stala příjemným překvapením a jako poslední knihu hororových fantasy pohádek jako stvořených pro lezavé halloweenské počasí.







První díl této (ve velkých uvozovkách) "dystopiské" série byl skvělé odpočinkové čtení. Druhý díl byl pořád lehké čtení, když nechcete u knihy moc přemýšlet a jste ochotni tolerovat hlavní hrdinku, která je občas vážně na zabití. Třetí díl skončil dle očekávání, ale oproti druhému dílu se tam toho dělo mnohem víc.Navíc hlavní hrdinka konečně tak nějak zjistila, co vlastně chce, za což jsem byla vážně ráda. Jinak nevím, jestli bych dočetla.




Tato série mě velmi mile překvapila. Neměla jsem v podstatě žádná očekávání, ale je to vážně čtivé. Oceňuji určitou syrovost vyprávění a přestože je to série označená jako young adult, je poměrně dost drsná (alespoň první díl). Styl nemusí sednout každému a první díl se může zdát trochu chaotický, ale nakonec zjistíte, že všechno zapadá a od druhého dílu je to jízda. Také musím vypíchnout postavy, kterých je tu vzhledem k počtu stránek opravdu hodně a všechny jsou velmi osobité a zajímavé.




Kvůli anotaci knihy jsem neměla moc chuť ji číst, ale pozitivní ohlasy mě nakonec přesvědčily. A dobře jsem udělala, rozhodně se totiž jednalo o milé překvapení. Ve svém žánru je to velmi povedená kniha se zajímavými hlavními hrdiny. Navíc není tak předvídatelná, jak se ze začátku zdá. Stále se jedná o celkem lehké leč zajímavé čtení. Navíc absence magie v této "fantasy" by mohla přitáhnout i čtenáře, kteří tento žánr normálně nevyhledávají. Vážně doufám, že další díly vyjdou co nejdřív.




Tato kniha mě TAK nadchla, že pro to nemám slov. Já zbožňuji pohádky a tyhle volné a skvěle temné adaptace některých známých pohádek a příběhů jsou přesně můj šálek kávy. Leigh Bardugo mi opět dokázala, že je výborná autorka. Navíc je skvělé, že nakladatelství Fragment zachovalo vizuál knihy, který je naprosto kouzelný.







Žádné komentáře:

Okomentovat