Falešný polibek - Mary E. Pearson

Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví.
Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do na míle vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži – jedním princem, kterého si měla vzít, a jedním vrahem, který má za úkol ji zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

(Bez spoilerů) 
Přiznám se, že jsem tuto sérii vůbec nechtěla číst. Už jen ty obálky, názvy jednotlivých dílů a obálka působily jako strašně klišoidní young adultovka. Řekla jsem si, že to číst nepotřebuji, ale poslední dobou mi to doporučovalo tolik lidí, že jsem se rozhodla to prostě zkusit. 
No, po přečtení prvního dílu série musím říct, že jsem se nespletla. Je to skutečně víc young adult a o žánr fantasy to zavadí jen okrajově. Sice se tu tak trochu řeší politika a do budoucna tu máme příslib nějakých blíže nespecifikovaných nadpřirozených sil (zatím jen v podobě vizí a proroctví), ale víc než co jiného je to romantický příběh. Trochu naivní, nijak převratně originální, ale i tak musím říct, že to předčilo má očekávání.
Kniha je psaná v ich formě, kde se střídají hlavní pasáže z pohledu naší hlavní hrdinky a kratší pasáže z pohledu našich dvou hlavních mužských protagonistů, přičemž nevím, který z nich je princ a který vrah. Tento prvek byl celkem zábavný, ale poměrně brzo jsem odhadla kdo je kdo, i přes autorčinu snahu zakamuflovat to všemi možnými způsoby. Já vypravování z první osoby nemám moc v lásce, protože se pak stává, že trávíme moc času v hlavě hlavního hrdiny než samotným příběhem. Tady se to podařilo celkem ukočírovat, jelikož Lia je naštěstí celkem sympatická. I když je i dost naivní. Ale pokud nesnesete trochu toho přemítání o fešných potenciálních nápadnících, tak tuto knihu radši ani nečtěte. 
Styl vypravování je poměrně jednoduchý, nečekejte nějaké literární geniality, ale je to čtivé. Je tam i pár vážně pěkných nápadů a scén, kterými si kniha dokáže čtenáře upoutat. Zároveň si ale myslím, že se druhá polovina knihy trochu zbytečně vleče. Pokud jsem u toho vytýkání, také mi přišlo trochu uspěchané budování vztahů s oběma  mužskými hlavními postavami. Lia zná Kadena a Rafea asi měsíc a pak je hrozně překvapená, že před ní mají tajemství. Nejsem si jistá, jestli si za tak krátkou dobu a za takových okolností dokáže člověk vybudovat s kýmkoliv příliš hluboký vztah. Ale připisujme to Liině naivitě. 
Samozřejmě od takového oddechového čtení zaměřeného spíš na dospívající čtenáře nečekám nějakou extrémní hloubku nebo detailně propracovanou zápletku. Přesto si ale myslím, že v tomto žánru existují i série, které v tomto směru obstály lépe (Half Bad, Šest vran, Jiskra v popelu, Ódinovo dítě...). Kroniky pozůstalých zatím cílily spíš na romantickou linku a na postavu hlavní hrdinky. Do budoucna ale slibuje mnohem víc a já si pokračování ráda přečtu. Jak už jsem řekla výše, kniha předčila má očekávání a i přes určité nedostatky (které můžu jakožto rekreační čtenář snadno přejít) je to zábavné čtení.

65%

Série: Letopisy pozůstalých
Originální název: The Kiss of deception
Autor: Mary E. Pearson
Překlad: Jana Jašová
Rok vydání: 2017
Rok vydání originálu: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 363

Žádné komentáře:

Okomentovat