Stručná historie mého života - Stephen Hawking

Proslulý fyzik Stephen Hawking je autorem řady publikací, v nichž laickému čtenáři zprostředkoval řadu mimořádně náročných problémů moderní fyziky. Patrně nejslavnější z nich je Stručná historie času. Ve své nejnovější knize tentokrát nerekapituluje vývoj vesmíru, ale svůj vlastní život – odtud i název Stručná historie mého života. S humorem čtenáře seznamuje se svým dětstvím, studiem, osobním a rodinným životem, s průběhem své nemoci i s vědeckou kariérou. Jeho vyprávění doprovází množství raritních fotografií. Kniha dokládá nezlomnou sílu ducha této výjimečné osobnosti.

Upřímně, nemůžu o sobě tvrdit, že jsem kdovíjaký fyzik (vlastně jsem genetik, když už jsme u toho). Fyzika šla na střední víceméně mimo mě, jakmile začala být moc teoretická a pro můj praktický mozek příliš nepředstavitelná. Nicméně Steven Hawking a jeho dílo pro mě není úplně cizí. Jeho knihu Stručná historie času jsem sice nečetla celou (zatím), ale viděla jsem jak spoustu dokumentů o něm, tak od něj. A černé díry, cestování časem a vše okolo je pro mě pořád velmi fascinuje. 

Název knihy je opravdu výstižný, autora na dlouhé řeči moc neužije. Čtenář se ale seznámí nejen s jeho životním příběhem a předmětem jeho bádání, ale i s jeho neobyčejnou osobností. Není totiž nad to, když si napíšete životopis sami a okořeníte ho o svůj jedinečný pohled na věc (a úžasně suchý a trefný humor). To, že byl Hawking génius jsem věděla, ale teď mám konečně představu, jaký byl člověk. Nechci psát dlouhou recenzi, aby nebyla delší než samotná knížka, ale knihu mohu zájemcům o tuto tématiku vřele doporučit. Nezaručuji, že všechno pochopíte, ale čte se to jedna báseň.

Originální název: My brief history
Autor: Stephen Hawking
Překlad: Jan Klíma
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 144

Žádné komentáře:

Okomentovat