Winter - Marissa Meyer

Dramatický závěr Měsíčních kronik.
Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

Máme tu poslední díl této série která mi neuvěřitelně přirostla k srdci. Když jsem začínala číst Cinder, tak jsem neměla téměř žádná očekávání. Ale po dočtení prvního dílu jsem byla příjemně překvapená a s chutí jsem se pustila do pokračování. Můžu říct, že tato série je s každým dílem lepší a lepší. Autorka tu předvedla naprosto špičkové převyprávění klasických pohádkových příběhů ve sci-fi kabátu. Takhle by to mělo vypadat. Sice asi každý použité pohádky zná, ale i tak je děj neuvěřitelně napínavý a originální. Původní předloha je zapracována nenásilně, nikde neruší a naopak do sebe vše zapadá. Takže pokud byste tyto pohádky neznali, tak nepoznáte, že je příběh něčím inspirovaný. Autorka se nesnaží těžit z popularity známých příběhů, ale posouvá je na úplně novou úroveň. Za to klobouk dolů. 

Jak nám přibývají nové postavy a celý svět se zalidňuje, knihy nabírají na počtu stránek, takže z necelých čtyř set jsme se posledním dílem dostali na dvojnásobek. Musím ale říct, že děj je našlapaný od začátku až do konce. Pořád se něco děje, nikde nic nevázne a je zábava číst každou stránku. Co mě potěšilo, bylo že každé z poměrně velkého množství hlavních hrdinů se dostane dostatečného prostoru, aby předvedl co umí a jeho postava se pořád vyvíjela. Oblíbila jsem si všechny postavy, nejraději mám Cress s Thornem a přijde mi škoda, že Winter a Jacin nedostali moc prostoru (ale chápu, že to by byla knížka ještě delší). Co mě také potěšilo bylo, že autorka své hrdiny dokázala celkem potrápit a házet jim pod nohy jeden klacek za druhým. Asi proto bylo finále tak dobré a výsledný happyend o to víc potěšil (to není spoiler, přece jste nečekali, že to skončí špatně...). 
Nemá asi smysl, abych tady pěla ódy nějak zdlouhavě. Tato série mě nadchla. Je to velmi kvalitní young adult s propracovaným světem, barvitými postavami, které vás vtáhne a nepustí, dokud nedočtete poslední díl. Pokud máte rádi pohádky, trochu toho sci-fi, jste ochotni občas přehlédnout nějakou tu nelogičnost (protože tu prostě jsou, nebudeme si nic nalhávat) a prostě si to užít, tak si myslím, že je tato série vhodná jako odpočinkové čtení i pro old adult :)

90%

Série: Měsíční kroniky
Originální název: Winter
Autor: Marissa Meyer
Překlad: Jana Zejmanová, Martina Šímová
Rok vydání: 2016
Rok vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 755

Žádné komentáře:

Okomentovat